EUROPSKI TJEDAN MOBILNOSTI – 312,17 km – U JEDNOM DANU KROZ TRI DRŽAVE

Posted: 20. rujna 2009. in NAŠI MARATONI
OPATIJSKI ČLANOVI BK “BARKAN” IZ OTOČCA, ANDREJ I VLADIMIR, ODPEDALIRALI I DRUGI MARATON
312,17 km, 3400 mnm, Vlado 15 sati, Andrej 13 sati pedaliranja u 20 sati, 8400 kcal., Temperatura od +8 do +28
19.09.2009.

 

“Krasna zemljo, Istro mila, Dome roda Hrvatskog……” tako su Barkanovci, Andrej Pilčić (1975) na cestovnom Scapinu i Vladimir Florijan (1951) na MTB Corratecu, pjevušili dok su vozili maraton rubom Istre te “otpjevali” biciklom 312,17 km u jednom danu. Istarsku trasu smo proširili i dijelom Europe, obzirom da je EUROPSKI TJEDAN MOBILNOSTI, te smo od Opatije krenuli preko Matulja, Pasjaka, Slovenije do Trsta i preko Kopra i graničnog prijelaza Plovanija ponovno u Lijepu našu.

Dan ranije uslijedila je detaljna analiza opreme. Za razliku od prethodno odvoženog maratona, kad smo sve imali u ruksaku i džepovima, ovaj put smo se organizirali tako da imamo i auto-pratnju. Kolega biciklist Dragec Juretić rado se odazvao da nam bude pratnja vozilom, kako bi nam olakšao prijevoz neophodne opreme, hrane vode te zabilježio fotićem najzanimljivije detalje.
Ustajem u 4:00 h te hitro i bez velikog razmišljanja oblačim dres u koji trpam osnovno, par čokoladica, osobnu, par kuna i par eura, fotić, punim bidone, bacam oko na Corratec te utvrđujem da je sve OK, sretan što o opremi misle drugi. Zadaća mi je samo pedalirati. Krećem točno u 5:15 h sat ranije od Andreja, obzirom da je prvih 60 km, najzahtjeviji dio rute, a meni je potrebno duže vrijeme nego li mladom kolegi. Start je u Opatiji u pravcu Matulja. Nakon 30 km uspona koji dosiže i 700 mnm dolazim na granični prijelaz Pasjak točno u 7:00 h. Pospani policajci obavljaju formalnosti ispisa kartončića, a ja protežem noge jer sam se lagano “ukočio” vozeći kroz maglu i rosu, a temperatura dosiže jedva +8. Na meni samo dres dugih rukava, a sva ostalo je u autu. Stiže poruka da su mi za petama, kod Rupe. Ne čekam ih, zadržavam si još malo prednosti pa nastavljam kroz maglovitu Sloveniju. Na spustu sam kočio jer je hladno te planiram da me sustignu na Kozini. Slijedi ravni dio za odmorit se od dosadnog uspona po mraku i maglovitog spusta u jedoličnom šumovitom krajobrazu. Nakon desetak km spusta ponovno uspon, a počinje i svitati. Izlazi sunce i sve je drugačije. Budi se dan, a ja već imam 50 km iza sebe i očekujem ekipu, odnosno Andreja na Scapinu i Drageca u autu. Možda napravimo i pauzu.
I evo konačno na 58-om km sustiže ekipa. Andrej odmoran, spreman za novi pothvat, za koji ponovno nismo mogli nikoga nagovoriti, izuzev Drageca s autom, da nam se pridruži na ovom “suludom izazovu”.
 

Presvlačenje, fotkanje, poruka-izvješće tajnici u klub, dopuna bidona, banana i to je to. Nema pauze. Utvrđivanje rute i korekcija u smislu da ne ulazimo u gradove, jer se gubi dosta vremena traženjem najoptimalnijih cesta kojima mogu voziti biciklisti, a adrenalin ti ne da da samo tako prođeš, nevidiš, neuslikaš. No zato smo zadužili Drageca, a mi smo nastavili pedalirati. Kako smo u Trst stigli u 8:50 h sa +19, optimizmu nema sumnje da cilj odnosno Opatiju ne dohvatimo unutar 24 h. Krenusmo prema Kopru – SLO te ostavljamo iza sebe Muggiu i stižemo na granični prijelaz Lazzaretto u 10:00 h. Koliko god izgledao priobalni kraj ravničarski, non stop se penjemo pa smo tako odpenjali i spuštali se uz Ankaran, Bertoki te napuštamo Kopar i skrećemo za Portorož preko Izole, gdje smo oko 11:40 napravili manju pauzu za ručak iz priručnog frižidera, dopunili bidone, snabdjeli se čokoladicama i grožđicama te noge na pedale i pravac Umag gdje nas očekuju Zoran i Gigliola Mamula.
Granični prijelaz Plovanija napuštamo u 12:50, te smo izazvani natpisom na poznatoj Jorasovoj hiži, napravili par fotki na Hrvatski način.
 

Nakon dužeg uspona u 13,20 zastoj na cesti, obustavljen promet, nitko nezna zašto. Dragec ostaje u koloni, a Andrija i ja se probijamo pored nervoznih vozača koji su nam zadavali dosta glavobolje na tom usponu. I stižemo ponovno na čelo stajaće kolone. Saobraćajci nas obavještavaju da upravo prolazi cestovna biciklijada, njih dvjestotinjak. Prizor za poželit. Odmah vadim fotić i bilježim događanja.
U 14:00 h napuštamo Umag te žurimo u Lovrečicu, gdje nas čeka Zoran i zajedno nastavljamo u pravcu Pule. Još uvijek veliki optimizam da će sve teći bez problema. Već smo odvozili 140 km, ni pola puta. Gđa. Gigliola se pridružila u pratnju autom, tako smo imali dvije pratnje i svu potrebnu pažnju. Poreč ostavljamo u 15:20 i krećemo prema Limskom kanalu. Kako je Andrej brži od nas dvojice, stigao je pozirati na vidikovcu i zabavljati mlade Talijanke koje su stale također zbog malog odmora te smo doznali da su također sportašice koje se bave sportskim penjanjem. 17:00h, nakon potrebne okrijepe sa 190 km napuštamo Limski kanal, u dva km dugi spust i ponovno isti toliki uspon. Kod odvojka za Rovinj nastavljamo za Bale i Vodnjan. Do Pule još sat i nešto. Naravno optizmu nema kraja. Nema grčeva, nema umora, koncentracija je odlična. Samo da dođemo do Pule. I stigosmo. Naši pratioci non stop ispred ili iza nas s pitanjima treba li vam što. Nakon kraćeg odmora, te okrijepe i presvlačenja, napuštamo Pulu u 18:50 h sa 210 km, u pravcu Marčane gdje se nakon osvježenja u kafiću oparaštamo od naših prijatelja. U 20:50 h napuštamo Marčanu i penjemu se dugim usponom do Barbana i ulazimo u potpunu tamu. Iako je temperatura +17, zbog iscrpljenosti je osjećaj da je puno niža. Unatoč svemu optimizam ne jenjava, jer imamo zadani cilj i ne odustajemo.
 

 

Iako konačno slijedi spust desetak km, ne raduje nas jer dolazi Raša uz koju se do Labina treba uspeti na 200 mnm. Od Labina ponovni spust 9 km te uspon do Plomina. U Plominu na Vidikovcu stanka od par minuta. Punjenje bidona i džepova bananama. Sad nam je svejedno jer našu poznatu dionicu od Plomina do Opatije možemo odpedalirati žmirečki. Skoro da je tako i bilo, jer je meni i druga lampica prestala raditi, ali od Lovrana do Opatije uz javnu rasvjetu nije bilo problema. Konačno cilj u centru Opatije u 01:10.
 

Sretni i zadovoljni, čestitali smo jedan drugome, a i Dragec je pohrlio da nas i zagrli. Obilazak Istre biciklom u jednom danu sa predhodnim svraćanjem u Trst kroz Sloveniju pa preko Kopra ponovno u Hrvatsku, ostavlja dojam da si prošao kroz jednu priču koja je trajala cijelu vječnost. Ulog je ogroman napor, a nagrada jedno divno putovanje koje se ne da riječima opisati. 312.17 km u jednom danu, počevši u mrkloj noći sa Opatijske Slatine, sa samog mora, penješ se desnim bokom Učke, koja tako mirno i spokojno “promatra” naš naum, a vraćaš se njenim lijevim bokom.

Niti jedno prijevozno sredstvo ne može ti pružiti takvu ugodu da prevališ toliki put, da usput uživaš u predivnim prizorima, kao što to može bicikl. Pješke da, ali na mnogo kraćoj ruti. Bicikl – pa to je nešto prekrasno. Vozite ljudi bicikl, vjerujte, s biciklom je sve moguće. Čovjek se osjeća tako zdrav, tako snažan, a kad odvoziš jedan ovakav maraton, tako pun samopouzdanja, ne da nevjeruješ sebi, već da se poštuješ i vjeruješ u sebe. Barkanovci puno voze i na različite načine. Bicikl koriste za sportska natjecanja, egzibicije, a koriste ga za rekreaciju i u svakodnevnoj upotrebi.
 

 

Naš kolega Miroslav Švinger iz Karlovca, čitavši stranice BK BARKAN, najbolje je konstatirao aktivnosti naših članova: “Vidim, ima dosta biciklijada, ali ih nema bez vas "Barkanovaca". Svojim pristupom i angažmanom u cjelini, najdjelotvornije podupirete i širite biciklističku ideju: svuda na vlastiti pogon i dva kotača”.

Opatija, 19.09.2009.
Vladimir Florijan
 

Članak objavljen na www.slobodnalika.com
 
Članak objavljen na www.adventure-sport.net
 
Članak objavljen u časopisu BIKER br. 9

 

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s