USPJEŠNO ZAVRŠENA PRVA OPATIJSKA BARKANIJADA

Posted: 31. kolovoza 2008. in KLUBSKE AKTIVNOSTI
23.08.2008.

Kao „mladi“ članovi kluba odlučili smo dati svoj doprinos vozeći Opatijsku barkanijadu mrkopaljskom stazom koja povezuje goranska skijališta. Iako je prošla u znaku skromna dva sudionika, uvjereni smo kako će iduće godine brojka biti uvećana barem za još jednoga.

Nakon okupljanja ispred Internt-caffea Aranea u središtu Opatije i rutinskog pregleda uputili smo se u avanturu usprkos upozorenjima od prijatelja i naravno obitelji, na loše vrijeme, kišu, pad temperature i ostalih nepogoda. Namrgođena Učka i sivilom skriveni Platak nisu pomogli našem optimizmu.

Prva kavica pala je na terasi restorana “Bitoraj” u Fužinama.  Još uvijek nije bilo nade za ljepše vrijeme. Čak smo potražili nešto toplo za obući. Ne pričamo mnogo,  šutnja govori sve, ali ne odustajemo, nastavljamo put Mrkoplja.

Start i cilj je Tuk. Još uvijek je oblačno. U trenutku našeg kretanja nailazi vremešna ekipa od troje biciklista od kojih 60-65 god, gospodin i dvije dame u kabanicama. Kreću prema Matić poljani, u suprotnom smjeru od našeg starta. Ja sam se zanio dužinom staze. U opisu piše 5-8 sati vožnje, te  sam se oboružao sa svim “potrebnim” stvarima. Dugi rukavi, kratki rukavi, kabanica, hrana, voda,  dva bidona…
Robi je bio hrabriji. Ponio je samo svog Autora, ono odjeće što je već na njemu te jedan bidon vode.

Opatijska Barkanijada je startala točno u 10,00 h u ispred planinarskog doma “Bijele stijene”. Laganim zagrijavanjem 3 km prolazimo pokraj skijališta Čelimbaša gotovo do centra Mrkoplja. Nastavljamo Mrkopljem (82 4m) te nakon prvog kilometra skrećemo desno. Nakon 5 km asfaltnog uspona ulazimo u Begovo razdolje (1062 m). Na kraju mjesta počinje makadam te kraćim usponom stižemo do najviše točke, označene staze (1125 m) visoravan Mlačice.

opatijska barkanijada (15)

Imamo kartu i opis staze, ali na terenu niti jedne oznake i naravno, skrećemo s puta. Umjesto u “Veliko duboko” stigli smo na Žutu poljanu. Vozili smo spust do 3,5 km na 937 m i krenuli na uspon 1132 m oko 5,5 km. Kada smo upali u blato preko kojeg smo bicikle uspjeli prenijeti, uspeli smo se na vrh Crne kose i došli na Vlasdin šlak gurajuću bicikle. Dalje nije bilo prohodno pa smo se preko blata i ostalih prepreka vratili na prvotno zacrtanu stazu. Ponovno smo se spustili 3 km  preduboko od kuda nas je naš anđeo drvosječa spasio i ponovo vratio na zadanu rutu. Ovim mu putem još jednom zahvaljujemo.

opatijska barkanijada (20)

Nastavili smo spust u Veliko duboko. Putem smo isprva šutjeli, a zatim smo i zapjevali tako grleno da je šuma orila. Prešli smo polovinu zacrtanog puta koju smo našim lutanjima uvećali za punih 15 km u odnosu na zadanu trasu. Pred nama se otvorio prekrasan pogled na Olimpijsko naselje “Bjelolasica”. Puno je turista, a vrijeme sunčano i vedro. Ni traga jutarnjim oblacima. Ovdje smo se osvježili, popili kavu, doznali za Blankin upjeh na olimpijadi. Napunio sam bidone i krećemo dalje.  Robi ne jede niti pije. Juri svojim Autorom bez ikakvog umora dok sam ja, moram priznati, osjetio  zahtjevnost staze, a još sam i znao što nas čeka jer poznajem ovaj dio rute.

Na izlasku iz Olimpijskog naselja Vrelo skrenuli smo lijevo 4 km prema Jasenku (609 m), zatim  desno i nakon 2,5 km, dolazimo na makadam. Tu počinje dug i težak uspon 9 km, do Vrata.  Prošli smo podno Bijelih stijena, Samarskih stijena te stigli do Vrata (1144 m),  gdje ujedno završava uspon. Susreli smo i vremešnu ekipu sa našeg starta. Gospodin je krpao gume dok su dame meditirale i čitale. Iskoristio kratki razgovor za odmor dok je Robi, naravno, odjurio. Sada je vožnja bila pravi odmor u odnosu na prijeđeno. Ubrzao sam pa je Robi odahnuo, jer je konačno dobio pravog partnera za vožnju.
Imamo oko 13 km gotovo pa ravne dionice (1050 mnm). Na kraju Matić poljane počinje dobar spust na 850 mnm na kraju kojeg je Tuk, naše polazište. Ukupno smo prešli 76 km, 1419 m ukupne visine u 5 sati i 26 min pedaliranja.
Kako se u Planinarskom domu ne može jesti ako nisi naručio dan ranije,  posegnuli smo za našim zalihama u priručnom frižideru.

Iduća biciklijada bit će na nekoj drugoj ruti pod nazivom